Joga Nekem

A Jóga feladata az életerő legoptimálisabb felhasználása

Helyes légzés - pranayama

A legtöbb ember légzéskor tüdőkapacitásának csak egy kis részét használja ki. Felületesen lélegeznek,alig tágítva a mellkast. A válluk görnyedt, feszül a hátuk felső része és a nyak,amint oxigén hiányban szenvednek. Ezek az emberek hamar elfáradnak és nem sejtik miért. Légzéskor csak a tüdő felső vagy középső részét használják és a rekeszizmot nem megfelelően dolgoztatják. A különböző típusú jógalégzésekkel megfelelő mennyiségű oxigénhez juttathatjuk agyunkat, egész testünket, minden szervünket. Egészségesek, energikusak, sugárzóak leszünk. A test betegségeit csírájában megszüntethetjük.

Megtekintések: 140

Válaszoljon erre

Válasz erre a beszélgetésre

A pranayama légzőtechnika segít megteremteni az egyensúlyt a tested, lelked és a szellemed között.
A légzés egyik legfontosabb szabálya, hogy a levegőt lehetőleg mindig orron át szívjuk a tüdőbe. Az orrlégzés ugyanis az erőteljesebb légzőmunka eredményeként fejleszti a légzőizmokat, élénkíti a vérkeringést; különben pedig az orrüreg a beáramló levegőt portalanítja, felmelegíti és párásítja is. Fontos továbbá, hogy a mély belégzéshez mindig erőteljes kilégzés párosuljon; tulajdonképpen minden jógalégzést intenzív, kiadós kilégzéssel kezdünk.

Hozzászólás a beszélgetéshez

RSS

Swami Sivananda


"Szolgálj, szeress, adakozz, tisztulj, meditálj, valósítsd meg Önmagad, légy jó, tégy jót!"

(Swami Sivananda)

© 2017   Created by Sukadev Bretz.   Működteti:

Jelentse észrevételét  |  Használati feltételek